Blog

  • A change is gonna come...

    1 januari 2013
    Denise Krul

    A change is gonna come…

    ‘We zitten middenin een periode van grote verandering. Er raast een zuiverende stroom, een flow, doorheen onze economie. De consument verandert, het zakenleven verandert, kortom alles verandert. Meer dan ooit gaan we op zoek naar originele producten, duurzame producten, producten met een verhaal.’

     

    Dit heb ik niet zelf bedacht. Het is de beschrijving van het trendthema van de INTIRIO beurs in Gent, de B2B beurs voor interieur in België waar we begin februari gaan staan. Ik vind het persoonlijk een mooie en positieve kijk op wat er in de maatschappij gaande is. Niets geen sombere teksten, geen C-woord, gewoon een Zuiverende Flow.

     

    Een nieuwe tijd:

    De 21e december hebben we overleefd, volgens de Maya kalender zijn we aan een nieuwe periode begonnen, een tijd van verandering. Vele denkers verkondigen dat dit een tijd gaat worden van liefde, eenheid en harmonie. Ethiek, moreel besef en eigen verantwoordelijkheid worden belangrijker dan ooit. Op dat punt bevinden we ons nu in een overgangsfase. Toevalligerwijs las ik dit ook weer terug in een oude thesis (stuitte ik op in mijn dwangneurotische-eindejaars-opruimwoede) die ik tijdens mijn opleiding jaren terug heb geschreven. Het thema is echter actueler dan ooit.

     

    Stressfactor:

    Nou heeft de mens een wat dualistische verhouding met verandering. Verhuizingen staan hoog op de stressfactor lijst, een verandering op de werkvloer en de halve afdeling is van de leg waarbij sommigen zelfs al in de stress schieten als het kopieerapparaat wordt vervangen. Persoonlijk herken ik dit wel. Wanneer mijn lief de banken in de woonkamer heeft verplaatst voel ik me lichtelijk ontheemd en wanneer mijn favo dagcrème uit de handel wordt gehaald speur ik naarstig alle drogisterijen uit de regio af op zoek naar de laatste exemplaren.

     

    Flexibiliteit en creativiteit:

    Aan de andere kant is de mens in staat om in de meest uiteenlopende klimaatomstandigheden te leven. Als soort heeft de mens het meest gevarieerde voedingspatroon en is, naast, verrassend genoeg, de meest primitieve vormen van leven zoals bacteriën en virussen, de soort die zich het beste aan veranderingen in omgeving kan aanpassen. Sterker nog, het blijkt dat aan de rand van tektonische platen, waar eens in de zoveel tijd een aardbeving of vulkaanuitbarsting voortkomt, hogere beschavingen zijn ontstaan. Om te overleven moesten ze inventief te werk gaan om zich voor te bereiden op wat kon komen. Flexibiliteit en creativiteit als de sleutels tot succes.

     

    Vernieuwde site:

    Het Fresh! team is ook vol nieuwe plannen, inspelend op veranderingen. Achter de schermen werken wij druk aan een vernieuwde website. Alweer? Ja, het blijkt dat de huidige site, hoewel door velen als erg mooi beschouwd, toch niet voldoende weergeeft waar wij voor staan. Wij ontwikkelen onze collecties in eigen beheer met veel liefde en passie. Wij willen dat dit nog veel meer uit de site naar voren komt.

     

    Betrokkenheid van jou als klant:

    Daarnaast vinden wij het belangrijk dat onze klanten zich nog meer betrokken gaan voelen. Er zijn al veel klanten die zich laten horen, maar dat mag nog meer. Dus als je goede ideeën hebt mbt de site of de collectie: laat het ons weten, we horen het graag van je!

     

    Buitenland:

    Ook gaan we ons meer richten op nieuwe markten in het buitenland. Om te beginnen staan we in januari voor het eerst op de Heimtextil beurs in Frankfurt. Onze eerste keer, spannend, maar wel meteen al toegelaten tot de high end hal; daar zijn we dus heel erg trots op! We hopen hier een of meerdere Duitse of internationale agentschappen aan over te houden. Daarnaast worden we de laatste tijd van meerdere kanten al benaderd voor andere mogelijkheden in het buitenland; mooi is dat, alsof het zo moet zijn…

     

    Productie:

    Volop nieuwe plannen. We hebben er zin in. Zijn ook wel toe aan een nieuw jaar. Eerlijk is eerlijk, het laatste half jaar was niet makkelijk met een leverancier die ernstig te laat leverde, en onze maattabellen voor de jasjes zo scheef las dat ze vrijwel allemaal een maat kleiner uitvielen. Van deze leverancier hebben we afscheid genomen. Gelukkig hebben we een heel goed alternatief gevonden waar we al wat positieve ervaring mee hebben. Ook dit hoort bij flexibiliteit.

    Veel plannen, a change is gonna come. Maar gisteravond zijn we, zoals ieder jaar tussen kerst en oud-en-nieuw, een heerlijke avond uit eten geweest met goede vrienden in Den Bosch. Sommige dingen moeten gewoon nooit veranderen...

     

    Happy new year!

     

    Denise

    Fresh!

Reacties

Er zijn nog geen reacties op dit bericht.

 

Reactie toevoegen

Fashion

Inloggen Als u al een account heeft kunt u hieronder inloggen met uw e-mailadres en op de regel daaronder uw wachtwoord:

Wachtwoord vergeten? Klik hier

Inloggen