Vragen

  1. Wat zijn de levertijden?

    Alle artikelen die op de site www.freshonline.nl zijn besteld worden normaliter binnen 2 werkdagen bij u thuisbezorgd (mits het een adres binnen de Benelux betreft). Afhankelijk van de gekozen betaalwijze kan dat iets langer zijn (eenmalige incasso bijvoorbeeld). Uitzondering hierop kan zijn een artikel dat tijdelijk niet voorradig is. In dat geval wordt je daar zo snel mogelijk van op de hoogte gesteld. Mocht er sprake zijn van een technische storing dan wordt je hier ook, zo mogelijk, over geïnformeerd.

     

    Indien er bij bezorging niemand het pakje in ontvangst kan nemen zal de geadresseerde normaal gesproken een kaartje ontvangen met daarop de informatie alwaar het pakketje alsnog kan worden afgehaald.

  2. Hoe kan ik betalen?

    Alle prijzen van de artikelen die via www.freshonline.nl worden verkocht zijn inclusief BTW. Het bedrag van de bestelde artikelen plus de bijdrage voor de bezorg- en administratiekosten kan op de volgende manieren betaald worden:

     

    • Ideal
    • Credit Card
    • Onder Rembours

     

    In de bestelprocedure wordt u gevraagd om een betaalwijze te kiezen.

     

    Ideal

    Veruit de snelste manier! Op deze manier kun je betalen als je internetbankieren hebt. Je hebt alleen je pas van de bank nodig en de beveiliging van de bank. De bestelling wordt dan binnen 1 werkdag aan PostNL overgedragen. Ook kun je een bestelling doen en later die dag betalen via Ideal. In dit geval kies je bij de betaalmethode voor 'later betalen'.

     

    Credit card (Mastercard of Visa)

    Voer je credit card gegevens in en indien van toepassing de beveiligingscode. De bestelling wordt na betaling binnen ca 1 werkdag aan onze bezorgdienst overgedragen.

     

    Onder Rembours

    Onder Rembours betalen houdt in dat je de bezorger van de bezorgdienst pas contact betaald bij het bezorgen/leveren van jouw bestelling. De kosten die wij doorberekenen voor een remboursbezorging zijn € 13,-.

  3. Berekent Fresh! verzendkosten?

    Voor het bezorgen evenals voor de administratieve afhandeling berekenen wij een bijdrage in de kosten.

     

    Bezorging binnen Nederland € 3,95
    Bezorging in België, Luxemburg of Duitsland € 7,50
    Onder rembours (Nederland) € 13,00

     

    Bij bezorging in Nederland brengen wij bij bestellingen boven € 70,- door consumenten geen verzendkosten in rekening; levering is dan gratis.

    Buiten genoemde landen gelden andere tarieven die u op aanvraag worden verstrekt.

     

    Indien artikelen retour worden gestuurd komen de kosten hiervan voor eigen rekening van de klant. De klant dient dan ook zorg te dragen voor voldoende frankering. Wanneer dit niet gebeurt zal PostNL strafporto berekenen, welke wij zullen doorberekenen aan de klant.

    Zie voor verdere informatie onder de vraag: 'Kan ik artikelen retoursturen?'

  4. Wanneer komt mijn pakket?

    Normaal gesproken wordt een pakket binnen 2 werkdagen bezorgd.

    Als een artikel niet op voorraad is dan wordt je daar zo spoedig mogelijk van op de hoogte gesteld.

     

    Als je meer specifiek iets over jouw levering wilt weten dan kun je ons mailen via 'Contact'. Ga daartoe terug naar het eerste scherm: op de balk onderaan klik je het woord 'Contact' aan. Het is handig als je jouw ordernummer vermeldt in de mail.

  5. Kan ik artikelen retoursturen?

    Retourneren

    Mocht een via deze website besteld artikel, om wat voor reden dan ook, niet geheel naar jouw zin zijn dan is het natuurlijk mogelijk om je artikel te retourneren. Fresh! Colllection wil graag zien dat jij helemaal tevreden bent met je bestelling. 

     

    14 days heroepings periode
     
    Binnen 14 dagen na de ontvangst van je artikel(en) kun je ons schriftelijk aangeven dat je het artikel(en) wilt retourneren. Nadat je dit hebt aangegeven heb je vervolgens nog 14 kalender dagen de tijd om het aan ons terug te sturen. Binnen deze termijn kun je dus aanspraak maken op je herroeppingsrecht.
     
    Daarnaast kunnen wij alleen een retourzending accepteren indien het artikel(en) schoon is, ongedragen en ongewassen, en is voorzien van de originele labels en verpakking zodat wij het artikel(en) weer kunnen verkopen. Kortom in onberispelijke staat. Is dit niet het geval dan behoud Fresh! Collection het recht om de waarde-vermindering van het artikel aan jou door te berekenen. 
     
    Na ontvangst van je artikel(en) in ons distributie centrum en goedkeuring op de staat van de producten en verpakking, sturen wij je een ontvangstbevestiging. Hierna zullen wij jouw betaling terugstorten binnen 2-4 werkdagen. De retourneringskosten die jij maakt zullen niet door ons worden vergoed. Indien je onverhoopt de gehele zending moet retourneren dan betalen wij je eveneens de verzendkosten van je oorspronkelijke bestelling terug.
     
    Het retouradres kunt je vinden op onze contactpagina.
     
    Uitzondering op herroeping: 
    Artikelen die door Fresh! Collection bij aankoop direct fysiek zijn meegegeven zoals bijvoorbeeld tijdens een beurs of uitverkoopsale mogen niet geretourneerd worden, althans zullen niet worden terug betaald tenzij uitdrukkelijk anders is vermeld op de aankoopbon van dit artikel.
     
    Om retournering voor jou te vergemakkelijken tref je onder aan deze pagina een voorbeeld tekst aan waarmee je jouw bestelling herroept en kunt retourneren. Het is niet verplicht om dit formulier te gebruiken het is enkel bedoeld als hulpmiddel voor jou.
     
    Het is zeker geen verplichting maar wij zouden het wel erg op prijs stellen indien je ons wilt laten weten waarom je een artikel(en) aan ons terugzendt. Deze informatie zal ons in de toekomst helpen om onze collectie en service steeds maar weer te blijven verbeteren.
     

    Je ontvangt op het postkantoor een verzendbewijs waarmee de zending valt te volgen via Track&Trace. Wij raden je aan dit bewijs met alle gegevens betreffende de verzending (track&trace nummer en adres) te bewaren totdat je het geld terug gestort hebt gekregen. Dit om onverhoopt zoek geraakte zendingen te kunnen traceren.

    De kosten voor de retourzending zijn voor rekening van de verzender.

    In geval van onvoldoende gefrankeerde retourzendingen zullen de strafportokosten op de terubetaling in mindering worden gebracht.

     

    Mocht je dan ook vragen hebben over de artikelen en/of over een retourzending, neem dan gerust contact op met: Fresh! Collection B.V. | Telefoon 035-6781172 of via e-mail info@freshonline.nl

     
    Voorbeeld tekst : herroeping / retourzending
     
    Vul per product dit formulier in (of maak zelf een vergelijkbaar formulier) en e-mail of post dit tijdig naar:
     
    Fresh! Collection B.V

    Energiestraat 5G

    1411 AN Naarden

    e-mail: info@freshonline.nl
     
    Ik wil graag mijn bestelling herroepen en retourneer het onderstaande product:    
    -
     
    Naam :
    Adres :
    Postcode ;
    Plaats :
    Land :
    Telefoon :
    E-mail adres :
     
    Ik heb het product ontvangen op (datum):
     
    Product omschrijving :
    Artikel nummer :
     
    Reden waarom ik het artikel retourneer:
    -
     
     

     

  6. Kan ik artikelen ruilen?

    Als een artikel niet naar wens is dan kun je dit (als consument) binnen 14 dagen omruilen. Bij een omruiling zijn, mits het/de omruilartikel(en) op voorraad is/zijn, de portokosten voor onze rekening.

    Je kunt je omruilbestelling doorgeven dmv van een email aan sacha@freshonline.nl ovv het ordernummer dat je bovenaan de pakbon vindt. Je krijgt dan een bevestiging van deze bestelling via de mail, samen met de informatie over het kosteloos retoursturen.

     

    Mocht je geen omruilbestelling willen plaatsen dan wordt het aankoopbedrag terugbetaald op voorwaarde dat de betreffende artikelen in ongebruikte, ongewassen en onbeschadigde staat zijn, met labels, in de originele (onbeschadigde) verpakking en voorzien van de pakbon.
     
    Mocht je dan ook vragen hebben over de artikelen en/of over een retourzending, neem dan gerust contact op met: Fresh! Collection B.V. | Telefoon 035-6781172 of via e-mail info@freshonline.nl

     

    Voor retailers gelden andere regels; zie hiertoe de uitleg onder de vraag of artikelen mogen worden teruggestuurd.

     

     

  7. Ik wacht op mijn retourbetaling?

    Kijk voor het antwoord op deze vraag naar de vraag: Is het mogelijk artikelen te retourneren?

  8. Waarom zijn de kosten voor het retourzenden van artikelen voor de klant?

    Het is een bewuste keuze van Fresh! om de verzendkosten voor het retoursturen van artikelen die niet omgeruild worden voor rekening van de klant te laten komen. Bij webwinkels waar het retoursturen kosteloos is, zijn deze kosten meestal verrekend in de aankoopprijs van de artikelen. Naar onze mening is het niet fair dat klanten die geen retourzending hebben, wel indirect hiervoor zouden moeten betalen. 

  9. Hoe vallen de kledingmaten?

    Hoe vallen de maten bij Fresh! Collection?

    We krijgen nogal eens de vraag hoe onze maten vallen. Daarom geven we je nog even duidelijk aan hoe onze maten zich verhouden in onze maattabel.


    We besteden altijd erg veel zorg aan het verkrijgen van een goede pasvorm. Deze is uiteraard afgestemd op een soort van 'gemiddelde' vrouw. Wij snappen natuurlijk ook wel dat die gemiddelde vrouw niet zo veel voor komt, dus daarom is het belangrijk dat je je eigen maten goed opmeet en dan kijkt in de tabel welke dan (afhankelijk van het kledingstuk) daar het dichtste bij in de buurt komt.



    Laat voor de maat van keuze van het kledingstuk de belangrijkste maat uit de tabel bepalend zijn. Grotere afwijkingen geven wij zoveel mogelijk aan bij de betreffende produktomschrijving op de site. Onze modellen op de site zijn 1.75-1.78 lang en dragen maat 36.

    Voor de lengte van jurkjes, rokjes of broeken gaan wij uit van een gemiddelde lichaams-lengte van 1,70 met een standaard marge van 5 cm voor maat M. In de lengte laten wij slechts 1 cm verschil maken per maat, omdat wij zien dat maatvoering vooral door de breedte en niet zozeer door de lengte wordt bepaald. Bovendien kunnen de meeste van onze stoffen gemakkelijk korter worden gemaakt daar de jersey katoen bijvoorbeeld niet rafelt.

    Wanneer een binnenbeenlengte van belang is dan geven we dat vaak in de tekst op de productpagina weer.

    Confectiematen

     

    Voor de meeste artikelen hanteren wij confectiematen: 34 / 36 / 38 / 40 / 42 / 44. Waarbij het volgende kan worden aangehouden:

     

    • S komt ongeveer overeen met maat 36
    • M komt ongeveer overeen met maat 38
    • L komt ongeveer overeen met maat 40
    • XL komt ongeveer overeen met maat 42/44

     

    Bij alle artikelen staat bovendien onder het vraagteken een uitklapmenutje met maattabellen ter indicatie aangegeven.

     

    We hopen je hiermee wat houvast bij het online shoppen op www.freshonline.nl te bieden en het allemaal nog aantrekkelijker te maken om bij Fresh! online te shoppen.
     

    Meer lezen? Klik op Fresh/Maattabel

     

    Voor specifieke vragen kun je ons altijd mailen.

     

    Veel shop plezier toegewenst!

      

  10. Maten bedtextiel?

    Voor de maten van ons bedtextiel hanteren wij de standaard in Nederland. Dat betekent dat de breedte van een eenpersoons overtrek 140 cm is, de breedte van een tweepersoons dekbedovertrek is 200 cm en de breedte van een lits jumeaux is 240 cm. De lengte (ofwel hoogte) van onze overtrekken zijn over het algemeen 260 cm; daarmee zijn ze geschikt voor zowel dekbedden van 2 m, als voor dekbedden van 2,10 m of 2,20 m lang. De rest is namelijk instopstrook. De instopstrook is hiermee wat aan de ruime kant, maar dit wordt over het algemeen als prettig ervaren.

     

    Om de juiste maat te bepalen van het overtrek dat om jouw dekbed past dien je de breedte te meten (dus van links naar rechts): de maat die je dan hebt is de eerste maat die telkens genoemd wordt. M.a.w. een dekbedovertrek van 200x260 is geschikt voor een dekbed dat 2 meter breed is. (De hoogte past altijd wel; zie uitleg hierboven). Daarentegen is een overtrek van 240x260 geschikt voor een dekbed van 2,4 meter breed (dit is dus de meest gangbare maat.) Als je de button voor werktekening aanklikt dan kun je zien hoe het overtrek er schematisch uitziet.

     

    Van een aantal modellen voeren wij inmiddels geen breedtemaat 200 meer, aangezien deze maat steeds minder voorkomt. Daarentegen voeren wij van een aantal modellen wel inmiddels een extra breedte maat: 260 breed. Dit is bestemd voor dekbedden van 260 cm breed.

     

    Voor de hoeslakens hebben wij afmetingen geschikt voor éénpersoonsmatrassen: 90x200 cm. Voor 2 persoons matrassen hebben wij de afmeting 180x200. De hoeslakens zijn royaal bemeten en passen daarom ook om extra dikke matrassen.

     

    Onze kidscollectie dekbedovertrekken omvat eenpersoons maten (140 cm breed), waarbij de lengte meestal 2,00 m is, met daaraan vast een instopflap (zie tekening die is aan te klikken op de produktpagina). Daarnaast hebben wij van een aantal modellen ook juniorsizes: 120 x150 cm; deze zijn geschikt voor kinderbedjes. Ook hebben we matrashoeslakens in onze collectie die voor de matrassen uit deze bedjes geschikt zijn: 75x150 cm.

  11. Is mijn betaling veilig?

    De transacties die worden verricht op de site van Fresh! Home Collection worden beveiligd door het betaalsysteem Ogone (www.ogone.com). Alle informatie die wordt uitgewisseld voor de uitvoering van de betaling, wordt gecodeerd via het SSL protocol. Deze gegevens kunnen niet worden opgespoord, onderschept of gebruikt door derden. Ze worden ook niet bewaard in ons computersysteem.

     

    Meer informatie via: www.ogone.com

  12. Waar kan ik met mijn klachten terecht?

    Wanneer je een klacht hebt dan kun je contact met ons opnemen. Dit kun je doen door een mail, voorzien van een duidelijke foto van de klacht en onder vermelding van 'Klacht' + ordernummer + artikel in het onderwerp te sturen aan info@freshonline.nl. Ook kun je ons contact formulier op de contact pagina gebruiken. Kies hierbij de optie "klacht"  Formuleer in de mail duidelijk jouw klacht. Je ontvangt dan van ons reactie binnen maximaal 10 werkdagen.

     

    Bij ontvangst van jouw bestelling dien je de artikelen direct, cq binnen 8 dagen te controleren op productiefouten, zoals weef- en stikfouten. Mocht je dergelijke gebreken constateren dan kun je dit binnen 8 dagen bij ons kenbaar maken via de contactpagina of rechtstreeks via een mail, voorzien van een duidelijke foto van de klacht, aan info@freshonline.nl. Klachten over weeffouten of andere productiefouten kunnen na wassen en of gebruiken helaas niet meer in behandeling kunnen worden genomen.  

  13. Wat is viscose?

    Viscose is een natuurprodukt op basis van bijvoorbeeld vezels van hout of bamboe. De stof is zachter en soepeler dan katoen, valt vloeiend en voelt zijdeachtig aan. Het wordt dan ook wel kunstzijde genoemd.

     

    Cellulose voor de kunstzijde-industrie wordt gewonnen uit naaldbomen die daarvoor in speciale productiebossen worden gekweekt. Na een aantal bewerkingen van het hout blijft er een soort papje van cellulose en water over. Nadat het water hieruit is geperst blijven cellulosevlokken over die in vellen aan de kunstzijdefabrieken worden geleverd. Daar wordt vervolgens een oplossing van gemaakt. Deze stroperige vloeistof wordt uiteindelijk omgezet in een draad. Dit wordt rayongaren genoemd, ook wel viscose.
     

    Het is echter ook een kwetsbaardere stof. Het kan door wrijving gaan pillen. In natte toestand halveert de sterkte van de vezels. Het mag daarom niet door wrijven of borstelen worden schoongemaakt. Aan te raden valt artikelen van viscose op een wol- / zijdewasprogramma te wassen, binnenstebuiten in een waszakje (om wrijving zoveel mogelijk te voorkomen), met een wolwasmiddel. Was kwetsbare stoffen (zoals viscose) bij voorkeur apart, in ieder geval nooit tezamen met artikelen met uitstekende elementen zoals ritsen. Liggend drogen valt aan te bevelen. Niet in de droger stoppen. Viscose kan krimpen.

  14. Wat is elastan?

    Elastan of Elasthaan behoort tot de groep van de kunstvezels. Elastan is extreem rekbaar en toch tegelijkertijd vormvast. Vaak wordt elastan gebruikt om maximum pasvorm en comfort te bieden. Het wordt dan verweven in een ander garen zoals katoen. Elastan komt ook wel onder de benaming Lycra voor.

     

    In Wikipedia staat het als volgt verwoord:

    Elasthaan (ook de Engelse term Spandex is gangbaar) is een kunstvezel die zich onderscheidt van andere kunstvezels door zijn grote elastische rekbaarheid. Het materiaal werd in 1959 uitgevonden door Joseph Shivers, een chemicus van het bedrijf DuPont.

    Het kenmerk van elasthaan is dat het tot een lengte van 4 tot 6 keer zijn oorspronkelijke uitgerekt kan worden en dan bij wegnemen van de spanning tot zijn oorspronkelijk lengte terugkeert. Met andere woorden: elasthaan heeft een elastische rek van 400 tot 600%.

    Elasthaan is een elastomeer en wordt als vervanger van rubber gebruikt en ook wel synthetisch rubber genoemd. De voornaamste merknamen zijn Dorlastan (Bayer) en Lycra (Du Pont).

    Elasthaan wordt gebruikt in steunende en corrigerende artikelen zoals steunkousen, enkelbanden e.d., in badpakken en als bijmenging in kleding zodat deze soepeler en elastischer wordt.

     

    Enkele verschillen met rubber zijn:

    • de weerstand tegen verlenging is 2 tot 3 keer zo groot
    • de dichtheid is 60% van rubber
    • bestand tegen olie
    • bestand tegen zonlicht
    • bestand tegen zout water
    • thermoplastisch.
  15. Wat is katoen?

    Katoen is een natuurlijke zachte, eencellige vezel, die uit de opperhuid (epidermis) van de zaden van de katoenplant groeit. De vezels worden doorgaans tot draden gesponnen en als zodanig gebruikt om zacht, luchtdoorlatend textiel van te maken. Het neemt goed vocht op en voelt koel aan in de zomer.

    Katoen is een zeer waardevol gewas, omdat slechts ongeveer 10% van het ruwe gewicht bij de verwerking verloren gaat. Katoen is van zichzelf niet echt elastisch, waardoor er vaak Elastan aan wordt toegevoegd om het vormbehoud te geven.

  16. Hoe moet 92%Viscose/8% Polyamide gewassen worden?

    Behandelen als zijde/wol. Wassen op max. 30º C, wolwasprogramma, neutrale zeep, geadviseerd in waszak om halen te voorkomen. Liggend drogen. Evt strijken aan binnenzijde.

     

    Let op met bijv. sierraden i.v.m. haaltjes.

    Zo ook met wassen; niet samen wassen met kledingstukken met ritsen etc. Vandaar ook de waszak.

  17. Wat is pillen en kan ik het voorkomen?

    Pillen van stoffen kan ontstaan door het gebruik van korte vezels in combinatie met een volumineus garen dat weinig getwist is.

    Stof gemaakt van een hoog gedraaid garen is altijd platter en gladder dan dat van een weinig gedraaid garen waar b.v. een wollen trui van gebreid wordt. Het weinig draaien, twisten van het garen geeft echter meer risico tot pillen, krimpen of vervilten van stof.

    Pillen kan ontstaan bij het dragen maar ook bij het wassen van een kledingstuk. Het ontstaat door wrijving of schuren van een volumineuze stof. Hoe wolliger de stof of het breisel, hoe groter het risico tot pilling. Dit heeft dus niet te maken met slechte kwaliteit maar met de eigenschap van de stof of het breisel en dit noemt men  dan ook een intrinsieke eigenschap van wollige volumineuze stoffen.

    Door het wollige, volumineuze effect van garen waar truien van gebreid worden, zullen deze meestal een beetje pillen, vooral op plekken waar door het dragen de stof langs elkaar schuurt. Het is raadzaam de kledingstukken niet warmer dan 30* te wassen, met einig wasmiddel (speciaal voor wol) en niet in het water te laten staan.

    De kleding van deze stoffen kan meestal goed onderhouden worden door het gebruik van een pilapparaatje op batterijen of een pilkammetje. Als je met een pilapparaatje of met het pilkammetje de bolletjes kunt afscheren mag je het officieel niet pillen noemen. Echt pillen is als er harde bolletjes op een stof komen die je er niet af kunt halen en dit is een probleem dat je alleen tegenkomt bij een stof met een samenstelling van polyester/viscose.

Limited Collection

Inloggen Als u al een account heeft kunt u hieronder inloggen met uw e-mailadres en op de regel daaronder uw wachtwoord:

Wachtwoord vergeten? Klik hier

Inloggen